ورزش

قرقیزستان سرعتی بازی می کند/ حضور بازیکنان جوان نکته مثبتی است

قرقیزستان سرعتی بازی می کند/ حضور بازیکنان جوان نکته مثبتی است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی مرحله سوم انتخابی جام جهانی روز پنج شنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی فوتبال قرقیزستان است و پس از این بازی شاگردان امیر قلعه نویی عازم شهر العین می‌شوند تا در روز ۲۰ شهریور به مصاف تیم ملی امارات بروند. برای این دو بازی سرمربی تیم ملی ۲۶ بازیکن را به اردو فراخواند.

حسین چرخابی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال اظهار داشت: هر سری که سرمربی تیم ملی لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام می‌کند یکسری از افراد شروع به انتقاد از کادر فنی و بازیکنان می‌کنند و این مختص شرایط فعلی تیم ملی نیست و در گذشته هم به همین صورت بوده است. من به عنوان کسی که ۴۰ سال سابقه مربیگری در فوتبال ایران را دارد، اعتقاد دارم که سرمربی هر نفراتی را که به تیم ملی دعوت کرده باشد باید به آن احترام گذاشت و خود مربی هم باید در رابطه با عملکرد بازیکنانش جوابگو باشد.

قرقیزستان سرعتی بازی می کند/ حضور بازیکنان جوان نکته مثبتی است

قضاوت کردن درباره لیست بازیکنان تیم ملی زود است

او ادامه داد: به نظرم هیچ فردی اعم از اهالی رسانه و کارشناسان فوتبال نباید در رابطه با لیست بازیکنان دعوت شده به سرمربی تیم ملی ایراد بگیرند. پس از انجام مسابقات و متناسب با عملکرد هر بازیکنی می‌شود به اظهار نظر در رابطه با عملکرد آنها پرداخت در زمان کنونی که عملکرد بازیکنان را در مسابقات پیش رو ندیده‌ایم صحبت کردن در رابطه با درست یا اشتباه بودن دعوت فلان بازیکن به تیم ملی غیر منطقی است…

قرقیزستان در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است

کارشناس فوتبال تصریح کرد: پیشرفت در فوتبال آسیا به نفع فوتبال ایران است. اینکه تیم ملی قرقیزستان توانسته تا این مرحله خود را بالا بکشد نشان از پیشرفت خوب این تیم در سال‌های اخیر بوده است. ما باید به دنبال پیشرفت تیم‌های باشگاهی خود باشیم تا بازیکنان با سطح بالایی به تیم ملی اضافه شوند. کشورهای آسیای مرکزی مانند قرقیزستان و ازبکستان واقعاً خودشان را به سطح بالایی رسانده‌اند.

او افزود: کشور ازبکستان برنامه اصولی را در سطح فوتبال خود پیاده سازی کرده است و این تیم نه تنها در بخش بزرگسالان بلکه در بخش تیم‌های پایه خود توانسته نتایج خوبی را در رقابت‌های بین‌المللی کسب کند. برخی از بازیکنان تیم ازبکستان اخیراً در مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشتند و این مورد باعث می‌شود که تجربه آنها بیشتر شود. قرقیزستان نسبت به سال‌های گذشته قطعاً متفاوت‌تر خواهد بود و نباید به هیچ وجه این تیم را دست کم گرفت.

قرقیزستان سرعتی بازی می کند/ حضور بازیکنان جوان نکته مثبتی است

احتمال می‌دهم در اردوهای بعدی تیم ملی تعداد بازیکنان جوان افزایش یابد

چرخابی در خصوص حضور بازیکنان جوان در لیست تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: حضور بازیکنان جوان در تیم ملی باعث ایجاد قوت قلب به آنها می‌شود و این احتمال وجود دارد که در دیدارهایی که تیم ملی کار راحت تری را در پیش دارد از بازیکنان جوان‌تری در ترکیب تیم ملی استفاده کند. بازیکنانی که با استعداد هستند کم کم باید به تیم ملی دعوت شوند مانند تیم ملی اسپانیا که همین کار را انجام دادند و نتیجه آن را هم دیدند و احتمال می‌دهم که در اردوهای بعدی تیم ملی شاهد تعداد بازیکنان جوان‌تر به تیم ملی باشیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا